Flavia Fiorucci

Flavia Fiorucci
(Choele Choel, Río Negro, 1974)

Flavia Fiorucci (PhD, History, University of London) is an independent researcher at CONICET and member of the Center for Intellectual History (UNQ). She has taught courses at national and international universities and published various articles and books on intellectuals, culture, and education in Argentina. Her publications include Flavia Fiorucci & José Bustamante Vismara (eds), Historia de la Educación Argentina: Palabras Claves, (UNIPE, 2019); Flavia Fiorucci & Laura Rodríguez (eds), Intelectuales de la Educación y el Estado: maestros, médicos y arquitectos, (Universidad Nacional de Quilmes, 2018); Flavia Fiorucci and Paula Laguarda, Intelectuales, Cultura y Política en Espacios Regionales. Argentina, Siglo XX, (Prohistoria, 2012); Intelectuales y Peronismo (Editorial Biblos, 2011); “País afeminado, proletariado feminista”, mujeres inmorales e incapaces: la feminización del magisterio en disputa, 1900-1920”, Historia de la Educación Argentina. Anuario, Vol. 17, N 2, (2016) “La denuncia bajo el peronismo: el caso del campo escolar”, Latin American Research Review, vol 48, number 1, 2013, pp. 3-23 and “Maestros para el sistema de educación pública. La fundación de escuelas normales en Argentina (1890-1930), Revista Mexicana de Historia de la Educación, Vol. II Numero 3, 2014, pp. 25-45.

Her research includes the relationship between intellectuals and politics in Argentina and the cultural history of education.

Profile on Academia

Published books